Pathfinder clubs - BAROQUE
 evolving to achieve perfection

Pathfinder clubs  My Clubs   Login Κατηγορία: Μουσική
BAROQUE
BAROQUE (επισκέπτης)

Κεντρική
Ακούστε Μουσική
Links
Εκδηλώσεις
Ψηφοφορίες
Φωτογραφίες
Μηνύματα
Η γνώμη σου για το κλάμπ
Αναγέννηση
Μπαρόκ
1.Η ερμηνεία της πιανιστικής μουσικής του Μοτσαρτ
2.Η ερμηνεία της πιανιστικής μουσικής του Μότσαρτ
Κατά Ματθαίον Πάθη/Συγκριτική παρουσίαση τεσσάρων εκτελέσεων
Οι εκδόσεις Busoni-mugellini των έργων του Ι.Σ.Μπαχ
Όργανα εποχής
Μουσικά Γυμνάσια-Λύκεια/Εκπληρώνουν το στόχο τους;
Το τελευταίο κομμάτι του bach
Οι Τρεις Δημιουργικές Περίοδοι του Beethoven
Παρατηρήσεις του Quantz για τον αυτοσχεδιασμό
Βασικές αρχές για το τραγούδι στο μπαρόκ
Άννα Μανταλένα Μπαχ...;
Οργανα εποχής: ΛΑΟΥΤΑ
Ο Στραβίνσκυ για τους εκτελεστές
Η μουσική για κιθάρα του Villa Lobos
Οχάνα-Μουσική για κιθάρα
Οι φυσικοί αρμονικοί στην κιθάρα
Περιπέτειες της μουσικής στον 20ο αιώνα
Διατονικότητα-Χρωματικότητα-Ατονικότητα
Υποδείξεις για την Εναρμόνιση Μελωδίας
Μοντεβέρντι
Πέρσελ
Μπουξτεχούντε
Κορέλι
Βιβάλντι
Μπαχ
Χαίντελ
Ραμώ
Μότσαρτ
Χάυντν
Μπετόβεν
Σούμπερτ
Σούμαν
Μέντελσον
Σοπέν
Μπραμς
Μπερλιόζ
Τσαικόφσκι
Ντεμπυσσύ
Μωρίς Ραβέλ
Μπέλα Μπάρτοκ
Σιμπέλιους
Νίκος Σκαλκώτας
Ρίχαρντ Στράους
Σένμπεργκ
Βίλα Λόμπος
Στραβίνσκυ
Γιάννης Χρήστου
Μεσιάν
Τακεμίτσου
Μπέριο
Λίγκετι
Μπουλέζ
ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΜΕΡΙΚΟΥΣ ΠΡΟΚΛΑΣΙΚΟΥΣ ΣΥΝΘΕΤΕΣ
ΣΥΝΘΕΤΕΣ ΜΟΝΤΕΡΝΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ
Η ΜΟΥΣΙΚΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
Η ΜΟΥΣΙΚΗ ΣΤΗΝ ΙΝΔΙΑ
Η ΜΟΥΣΙΚΗ ΣΤΗΝ ΑΦΡΙΚΗ
Η ΜΟΥΣΙΚΗ ΣΤΗΝ ΑΠΩ ΑΝΑΤΟΛΗ
Τα 80 χρόνια του Gustav Leonhardt
HOPKISON SMITH
ΤΟ ΤΣΕΜΠΑΛΟ
ΑΝΝΑΓΕΝΝΗΣΙΑΚΟ ΛΑΟΥΤΟ
ΤΑ ΜΥΣΤΙΚΑ ΤΩΝ ΒΙΟΛΙΩΝ ΣΤΡΑΤΙΒΑΡΙΟΥΣ
Το χρονικό του εκκλησιαστικού οργάνου
Το όμποε
Το πιάνο
Η ΠΡΟΕΛΕΥΣΗ ΚΑΙ ΟΙ ΔΙΑΦΟΡΟΙ ΤΥΠΟΙ ΜΑΝΤΟΛΙΝΟΥ
Bach videos
Mozart videos
Haydn videos
Schubert videos
Σκυριανή αποκριά:Αποκριάτικα τραγούδια
Σκυριανή ξυλοτεχνία
Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΚΙΘΑΡΑΣ
Η ιστορία της βυζαντινής μουσικής
Η ιστορία της τηλεόρασης
Η ιστορία του ίντερνετ
Σχολές φιλοσοφίας των κινέζων
 
Μέλη του club
Προτείνετε το club σε ένα φίλο
Αναζήτηση
Γίνετε μέλος
 

Αναζητήστε προϊόντα στο BestPrice

 
4.000.000+ προϊόντα!
ΑΝΤΟΝΙΟ ΒΙΒΑΛΝΤΙ (1678-1741)
ΓΕΝΙΚΑ - Είναι μία βασική μορφή της προκλασικής εποχής με βασικότερο είδος σύνθεσης όπου διέπρεψε το κοντσέρτο. Μπορεί να θεωρηθεί ο δημιουργός της έννοιας του κοντσέρτου όπως το ξέρουμε σήμερα έχοντας γράψει τουλάχιστον 450 κοντσέρτα για αρκετά όργανα με συνηθέστερο ύποπτο, βέβαια, το βιολί. Υπήρξε γνωστός δεξιοτέχνης του βιολιού στην εποχή του και μερικές από τις συνθέσεις του μπορούν να θεωρηθούν δεξιοτεχνικές ασκήσεις μεγάλου καλλιτεχνικού γούστου. Ηταν αρκετά γνωστός στην εποχή του και έκανε συχνά ταξίδια στην Ευρώπη.
ΣΤΥΛ - Εκείνη την εποχή στην ορχήστρα χρησιμοποιούσαν πολύ το κοντσέρτο γκρόσο (πρώιμη μικρή συμφωνική ορχήστρα περίπου όπως την ξέρουμε σήμερα αλλά με βάρος στα έγχορδα) καθώς και το μπάσο κοντίνουο (συνήθως το τσέμπαλο όπου έπαιζε τον αρμονικό ιστό ακολουθώντας το βάσιμο της αρμονίας όπως το υπαγόρευε ο συνθέτης). Ο Βιβάλντι έτεινε βασικά προς το ομόφωνο ύφος το οποίο και χρησιμοποίησε στα έργα του με μεγάλη επιτυχία. Τα κοντσέρτα του είναι αρκετά δεξιοτεχνικού χαρακτήρα και χρησιμοποιούν το σολιστικό όργανο και την ορχήστρα σαν "ανταγωνιστές", με μία δραματική διάσταση καινούργια για την εποχή εκείνη. Εξάλλου ήταν από τους πρώτους που εξερεύνησε τη μορφή του κοντσέρτου σε βάθος.
ΕΡΓΟ - Μεγάλης έκτασης έργο : 40 όπερες, 3 ορατόρια, 50 θρησκευτικές συνθέσεις, 50 κοσμικές καντάτες και σερενάτες, 100 σονάτες καθώς και 500 κοντσέρτα και συμφωνίες για τα οποία έχει μείνει γνωστός μέχρι σήμερα.

ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΣ ΓΚΛΟΥΚ (1714-1787)
ΓΕΝΙΚΑ - Η βασική του επίδραση στη μουσική της εποχής του ήταν η αναμόρφωση της όπερας και η ριζική αλλαγή του σχετικού ρόλου της μουσικής και όλων των άλλων συστατικών που περιέχει μια όπερα. Αυτό το κατάφερε μελετώντας εντατικά τα διάφορα ευρωπαϊκά οπερατικά ιδιώματα και εφαρμόζοντας - συχνά με πιεστικό τρόπο - αλλαγές στη μουσική λειτουργία της όπερας καθώς και στον ρόλο της ως απλού-απλοϊκού διασκεδαστή του κοινού. Είχε την ευτυχία να αναγνωριστεί σε μεγάλο βαθμό το έργο του στη διάρκεια της ζωής του, και αρκετές όπερές του γνώρισαν σημαντική επιτυχία.
ΣΤΥΛ - Πριν την επίδραση του συνθέτη η όπερα είχε βρεθεί σε ένα τέλμα, όπου ιστορίες χωρίς βάθος έδιναν τη βάση για όπερες χωρίς ιδιαίτερα βαθιές μουσικές απαιτήσεις, με συχνά ασύνδετους κρίκους μεταξύ της δράσης και με "υψηλούς λαρυγγισμούς" των τραγουδιστών που κάποτε ενθουσίαζαν τα πλήθη. Σιγά-σιγά, με υπομονή και επιμονή, ο συνθέτης άρχισε να αναθεωρεί αυτή την εικόνα τουλάχιστον στα δικά του έργα : μεγάλη χρήση του ρετσιτατίβου ώστε να είναι ομαλή η εξέλιξη της πορείας του έργου - δηλαδή όχι χάσκοντα κενά στην υπόθεση - λιγότερες φανφάρες και μπαλέτα στη διάρκεια της παράστασης, περισσότερη μουσικότητα και "δύσκολα" ορχηστρικά περάσματα για να τονίσουν τη δράση, αποκλεισμός του κλαβεσέν από την ορχήστρα ώστε να δωθούν άλλα στάνταρντ στον ήχο καθώς και πολύ βαθύτερο μουσικό νόημα και στα κείμενα του τραγουδιστών αλλά και της ορχήστρας. Ετσι, ο συνθέτης δίκαια μπορεί να θεωρηθεί σαν αναμορφωτής της όπερας στην εποχή του προετοιμάζοντας ακόμα καλύτερη πορεία για την όπερα στο μέλλον.
ΕΡΓΟ - Μεγάλης έκτασης έργο με επίκεντρο φυσικά την όπερα : 107 όπερες μεταξύ των μεταξύ των οποίων "Ορφέας και Ευρυδίκη", "'Αλκηστη", "Ιφιγένεια στην Ταυρίδα", κ.ά. παντομίμες, μπαλέτα και μερικά θρησκευτικά έργα.

ΑΡΚΑΝΤΖΕΛΟ ΚΟΡΕΛΛΙ (1653-1713)
ΓΕΝΙΚΑ - Θεωρείται ένας από τους μεγαλύτερους βιρτουόζους, δασκάλους και συνθέτες της εποχής του. Ηταν από τους πρώτους που έφτασε σε υψηλή δεξιοτεχνία το παίξιμο του βιολιού, επίσης, ωφέλησε πολύ με τη διδασκαλία του ολόκληρη σειρά από μεταγενέστερους συνθέτες. Σαν συνθέτης έχει μικρό αλλά ομογενές έργο με μεγαλύτερο βάρος στην εξέλιξη του Κοντσέρτο Γκρόσο, που ήταν κάτι σαν "ορχηστρική μουσική" της εποχής του (αν και φυσικά με πολύ λιγότερα όργανα από τη σημερινή συμφωνική ορχήστρα). Γνώρισε μεγάλη επιτυχία και αναγνώριση κατά τη διάρκεια της ζωής του επηρεάζοντας σε μεγάλο βαθμό τα μετέπειτα μουσικά δρώμενα της εποχής του.
ΣΤΥΛ - Αν και ο συνθέτης δεν ήταν ο δημιουργός της μορφής του Κοντσέρτο Γκρόσο, ήταν αυτός που "δούλεψε" το νέο αυτό μουσικό είδος, ανακάλυψε τις μεγάλες δυνατότητές του και το έκανε πιο προσιτό στο ευρύ κοινό της εποχής. Βρήκε νέες ιδέες στην ενοργάνωση του και επεξεργάστηκε αρκετά την ιδέα του Basso Continuo (είναι το αριθμημένο βάσιμο που ακολουθεί τις φράσεις της σύνθεσης και καθορίζει την υποκείμενη αρμονία η οποία συνήθως εκτελείται από τσέμπαλο). Επεξεργαζόταν σε μεγάλο βαθμό όλες τις συνθέσεις του αναζητώντας τη συνεχή βελτίωση. Η μεγάλη δημοτικότητά του επηρεάσε τους μεταγενέστερους σε μεγάλο βαθμό και μοιραία οδήγησε και σε φαινόμενο μίμησης (φυσικά η πόρεια της μουσικής διαμέσου των αιώνων απορρίπτει εν γένει τα στοιχεία "μη γόνιμης αντιγραφής" και αφήνει "εν ζωή" μόνο τα πραγματικά πρωτότυπα έργα - υπάρχουν αρκετά παραδείγμα αυτού του φαινομένου).
ΕΡΓΟ - Το έργο του είναι σχετικά μικρό σε όγκο αλλά με πληρότητα και ομογένεια. Ουσιαστικά πρόκειται για 6 συλλογές ενόργανης μουσικής σε φόρμα σονάτας, κυρίως για βιολί, βιολοντσέλο και τσέμπαλο.

ΚΛΑΟΥΝΤΙΟ ΜΟΝΤΕΒΕΡΝΤΙ (1567-1643) ΓΕΝΙΚΑ - Πρόκειται για μία από τις πιο καλλιτεχνικά γόνιμες προσωπικότητες της εποχής του μπαρόκ, με κύριο αντικείμενο την όπερα και λιγότερο την εκκλησιαστική μουσική. Οι καινοτομίες του αφορούν κυρίως την επέκταση και μοντέρνο τρόπο χρήσης της ορχήστρας καθώς και την συνεχή εφαρμογή νέων ιδεών και φορμών στο σύνολο της μουσικής του παραγωγής.Προσπάθησε επίσης να εισάγει μοντέρνα στοιχεία στην εκκλησιαστική μουσική της εποχής του. Δυστυχώς ένα μεγάλο μέρος του έργου του έχει χαθεί στις μέρες μας.
ΣΤΥΛ - Η τέχνη του έδωσε νέα πνοή και δημιουργικά οράματα στο μελόδραμα. Η δραματουργική μορφή της όπερας ευνοήθηκε πολύ από τις καινοτομίες του : μεγαλύτερη και πιο εκφραστική ορχήστρα, καλύτερη και αποδοτικότερη χρήση του λόγου και των λέξεων στο κείμενο της όπερας σε συνάρτηση με τη μουσική γραφή και τεχνική, πνευματικότητα, διαύγεια και πάθος στα κρίσιμα σημεία της δράσης. Είναι φανερό ότι ο συνθέτης ανήκει στην κατηγορία των "φωτισμένων νεωτεριστών" της εποχής της αναγέννησης.
ΕΡΓΟ - Δυστυχώς έχει σωθεί μόνο μέρος του έργου του : 18 όπερες (σώζονται μόνον 6) : Ορφέας, Επιστροφή του Οδυσσέα, η στέψη της Ποπαίας, Αριάννα κλπ). Θρησκευτική μουσική : Sacroe Cantiunculoe για 3 φωνές, Πνευματικά Μαδριγάλια για 4 φωνές, 2 λειτουργίες a capella (μόνον φωνητική μουσική), ψαλμοί, 9 βιβλία με διάφορα Μαδριγάλια, 2 βιβλία με Scherzi Musicali και ένα βιβλίο με canzonette.

ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΕΒΑΣΤΙΑΝΟΣ ΜΠΑΧ (1685-1750)
ΓΕΝΙΚΑ - Πρόκειται για μία από τις πιο σημαντικές προσωπικότητες που μπορεί κάποιος να σκεφτεί στο χώρο της παραδοσιακής μουσικής τόσο σε επίπεδο τεχνικής της σύνθεσης και εκτέλεσης, όσο και μιας ολοκληρωμένης και πολυδιάστατης πνευματικής δημιουργίας. Η επίδραση του σε μεταγενέστερους μουσικούς, ξεκινώντας από την εποχή του και φτάνοντας μέχρι τις ημέρες μας, είναι συνεχής και πολύ μεγάλη. Ουσιαστικά, χωρίς φυσικά να το θέλει, έφθασε σε εξάντληση το μουσικό στυλ που χρησιμοποιούσε δημιουργώντας μια μεγάλη σειρά από υψηλής αξίας συνθέσεις που από πολλούς κρίθηκαν σαν απλά αξεπέραστες!
ΣΤΥΛ - Χειριζόταν έξοχα το στυλ της εποχής του μπαρόκ συνδυάζοντας την ομοφωνία με την πολυφωνία με έναν πολύ ταιριαστό τρόπο ο οποίος οδήγησε ακόμα και σε ολοκλήρωση-εξάντληση μερικές από τις μορφές που ανέπτυξε ο μεγάλος μουσουργός. Κλασικό παράδειγμα για αυτό είναι η μορφή της φούγκας. Αξιοσημείωτη είναι η απουσία κοσμικής όπερας στο έργο του το οποίο έχει χαρακτήρα κυρίως θρησκευτικό. Η πολύ υψηλή του τεχνική σε κάθε δυνατό είδος σύνθεσης με το οποίο καταπιάστηκε σε συνδυασμό με ένα πνεύμα σπινθηροβόλο και αεικίνητο δημιούργησαν μάλλον την μεγαλύτερη και σίγουρα από τις πιο σημαντικές μουσικές παραγωγές στην ανθρώπινη ιστορία!
ΕΡΓΟ - Το έργο του είναι πραγματικά τεράστιο. Ενδεικτικά αναφέρουμε : Φωνητική Μουσική : 2 ορατόρια, 2 πάθη, καντάτες και πολλά λήντερ. Οργανική μουσική : Συμφωνίες, κοντσέρτα, σονάτες, τρίο, Μουσική για κλαβιέ : 6 τετράδια με σονάτες, φαντασίες και ροντό, σονάτες για 2 κλαβεσέν και ορχήστρα, 50 κοντσέρτα. Τέλος, πλούσιο θεωρητικό έργο.

ΧΕΝΡΥ ΠΕΡΣΕΛ (1658-1695)
ΓΕΝΙΚΑ - Θεωρείται από τους μεγάλους συνθέτες της εποχής του - ειδικά για την Αγγλία. Το έργο του είναι μεγάλης έκτασης και περιλαμβάνει τόσο μία πολύ σημαντική όπερα, όσο και άλλου είδους "όπερες για σκηνή" (υβριδικές όπερες που περιλαμβάνουν ημιανεξάρτητα ορχηστρικά μουσικά μέρη), αλλά και σημαντικό μέρος εκκλησιαστικής μουσικής. Ο συνθέτης έγραψε και αρκετή μουσική για χρήση σε συγκεκριμένες περιστάσεις όπως τη μουσική για τη βασιλική νεκρώσιμη ακολουθία λίγο πριν τον θάνατό του.
ΣΤΥΛ - Η μουσική του σύνθεση είχε σαν αποτέλεσμα και έργα θρησκευτικού περιεχομένου αλλά και έργα για το ευρύ κοινό. Είχε μεγάλη τεχνική ευχέρεια στη χρήση της φυσικής γλώσσας σαν μέσο για τους καλλιτεχνικούς σκοπούς του, αλλά και πολύ καλή αντίληψη και κατάρτιση για τις τεχνικές σύνθεσης της εποχής του - και για την όπερα αλλά και για την ορχήστρα - οι οποίες συνδυάζονταν με στιγμές μεγάλης προσωπικής έμπνευσης. Η μοναδική του "κλασική" όπερα "Διδώ και Αινείας" θεωρείται έργο αθάνατο και βαθιά καλλιτεχνικό - άνοιξε νέους δρόμους έκφρασης.
ΕΡΓΟ - Αρκετά μεγάλο, τόσο κοσμικό όσο και θρησκευτικό : 1 πλήρης όπερα ("Διδώ και Αινείας"), 5 έργα "Μουσικής για Σκηνή" (είδος που θυμίζει πολύ όπερα αλλά δίνει πιο ανεξάρτητο ρόλο στα ορχηστρικά μέρη) όπως "Βασιλιάς Αρθούρος" και "Νεραϊδοβασίλισσα", τραγούδια και συνθέσεις για 50 θεατρικά κομμάτια. Εκκλησιαστική Μουσική : 60 anthems, ύμνοι, ψαλμοί, ιεροί κανόνες για χορωδία a capella (φωνητική μουσική μόνον), θρησκευτικά τραγούδια για 1 ή 2 φωνές και basso continuo (συνεχές βάσιμο που καθορίζει την αρμονία και συνήθως παίζεται από πολυφωνικό όργανο), κλπ. Κοσμική φωνητική μουσική : 25 ωδές, κοσμικές καντάτες, διάφοροι αγγλικοί κανόνες, 150 τραγούδια για 1 ή 2 φωνές και basso continuo. Ενόργανη μουσική : 15 φαντασίες για βιόλες, 22 σονάτες για 2 βιολιά και μπάσσο, κομμάτια για κλαβεσέν, 3 τόμοι για όργανο.

ΖΑΝ-ΦΙΛΙΠ ΡΑΜΩ (1683-1764)
ΓΕΝΙΚΑ - Είναι ο πιο γνωστός θεωρητικός της εποχής του και έβαλε τα ουσιαστικά θεμέλια για την μελέτης της Θεωρίας της Αρμονίας, η οποία, τελικά, μας οδηγεί στη Θεωρία της Σύνθεσης και στη συστηματικοποίηση των αρχών σύμφωνα με τις οποίες μπορεί κάποιος να γράψει (καλή) μουσική. Παράλληλα με τα θεωρητικά συγγράματά του, ο συνθέτης έκανε και καριέρα σαν οργανίστας, ενώ στο δεύτερο μισό της ζωής του ασχολήθηκε εντατικά - αλλά και επιτυχημένα - με τη σύνθεση μελοδραμάτων. Το συνθετικό του έργο είναι αξιόλογο και σχετικά εκτεταμένο, αλλά ακόμα πιο ουσιαστικό είναι το θεωρητικό του έργο.
ΣΤΥΛ - Αν και αρχικά υπήρχε καχυποψία σχετικά με το εάν κάποιος θεωρητικός της μουσικής μπορεί να είναι αποτελεσματικός και στην πραγματική σύνθεση, ο συνθέτης είχε αρκετές επιτυχίες. Το έργο του καλύπτει πολλά είδη και περιέχει αρκετή ποικιλία με μεγαλύτερο βάρος στις όπερες. Οι γνωριμίες του στον καλλιτεχνικό κόσμο και η θέση που είχε λόγω του έργου του, του επέτρεψαν να πειραματιστεί αρκετά τόσο σε καλλιτεχνικό όσο και σε τεχνικό επίπεδο με καλά αποτελέσματα.
ΕΡΓΟ - Αρκετά μεγάλο εάν σκεφτεί κανείς και τη βασική ενασχόλησή του με τα θεωρητικά κείμενα : 32 όπερες, 5 μοτέτα για σολίστ, χορωδία και ορχήστρα, 7 κοσμικές καντάτες, 5 κομμάτια για κλαβεσέν, 62 ποικίλα κομμάτια για κλάβεσεν και 20 θεωρητικά συγγράματα ("Εγχειρίδιο αρμονίας περιορισμένο στις φυσικές αρχές", "Αρμονική Πηγή" κλπ.)

ΝΤΟΜΕΝΙΚΟ ΣΚΑΡΛΑΤΤΙ (1685-1757)
ΓΕΝΙΚΑ - Πρόκειται για έναν μεγάλο βιρτουόζο του τσέμπαλο που δεν άργησε να γίνει και πασίγνωστος συνθέτης μουσικής για το όργανο αυτό καθώς και για το πρώιμο πιάνο της εποχής. Γιός του Αλεσάντρο Σκαρλάτι - διάσημου κυρίως για το μελοδραματικό του έργο - δοκίμασε την τύχη του στα είδη σύνθεσης που διέπρεψε ο πατέρας του (όπερες, ορατόρια, καντάτες κλπ.) χωρίς όμως ιδαίτερη επιτυχία. Η μεγάλη καμπή της καριέρας του έγινε όταν άρχισε να συνθέτει για το τσέμπαλο, πεδίο όπου αναδείχτηκε σχεδόν αμέσως το μεγάλο ταλέντο του. Το μουσικό υλικό αυτού του συνθέτη παραμένει σε "λανθάνουσα κατάτασταση" και στα έργα μεταγενέστερων μεγάλων συνθετών της κλασικής περιόδου.
ΣΤΥΛ - Τα έργα του σχεδιάστηκαν κυρίως για το τσέμπαλο της εποχής του αλλά και για το πρώιμο πιάνο της. Σήμερα, φυσικά, εκτελούνται κανονικά στο μοντέρνο πιάνο χωρίς κανένα πρόβλημα. Το στυλ του είναι γεμάτο έμπνευση και θαυμάσια τεχνική, με αρκετές καινοτομίες και ολότελα νέες πρακτικές εκτέλεσης που επιβιώνουν και στις μέρες μας. Η μεγάλη του τεχνική στο όργανο προκάλεσε τη σύνθεση μουσικής που είναι πραγματικά θαύμα εκτελεστικής δεινότητας αλλά και υψηλής καλλιτεχνικής αξίας. Αντίθετα, τα πρώτα μουσικά έργα της ζωής του, αποτέλεσμα μάλλον πιέσεων ή επηρεασμού από μέρους του πατέρα του, δεν αποτελούν κάτι ιδιαίτερα αξιόλογο.
ΕΡΓΟ - Το βασικό του έργο αφορά τα πληκτροφόρα όργανα και σε σημαντικό βαθμό επιζεί και στις μέρες μας : 555 σονάτες για τσέμπαλο και φόρτε-πιάνο (ο πρόγονος του πιάνου), 12 όπερες, 50 καντάτες, μία λειτουργία και αρκετά ορατόρια.

ΓΚΙΟΡΓΚ-ΦΡΙΝΤΡΙΧ ΧΑΙΝΤΕΛ (1685-1759)
ΓΕΝΙΚΑ - Πρόκειται για μία ακόμη, μετά τον Ιωάννη Σεβαστιανό Μπαχ, μεγάλη μορφή της εποχής του μπαρόκ, ο οποίος στο μεγαλύτερο μέρος της δημιουργικής του περιόδου επιδόθηκε φιλόδοξα στην οπερατική τέχνη αλλά προς τη δύση της πορείας του στράφηκε σχεδόν αποκλειστικά σε πιο σοβαρά είδη μουσικής όπως π.χ. το θρησκευτικό ορατόριο. Με συχνά ταξίδια και περιοδείες σε όλη την Ευρώπη γνώρισε μεγάλη επιτυχία και επηρέασε σε μεγάλο βαθμό τα μουσικά δρώμενα της εποχής του. Η μουσική του είναι γεμάτη έμπνευση και φρεσκάδα.
ΣΤΥΛ - Σε όλο το εύρος του έργου του, ο συνθέτης χρησιμοποίησε το γνωστό στυλ του μπαρόκ : ταυτόχρονη χρήση αντίστιξης και ομοφωνίας. Η ορχήστρα της εποχής έδινε βάρος στα έγχορδα παρά στα πνευστά όργανα (που εκείνη την εποχή ήταν σε γενικές γραμμές μακρυά από την τελειοποιημένη τους μορφή) και γινόταν μεγάλη χρήση του "μπάσο κοντίνουο" (συνοπτική γραμμή του βάσιμου του κομματιού για εκτέλεση από τον τσεμπαλίστα της ορχήστρας με βάση δικά του αυτοσχεδιαστικά σχήματα), με αποτέλεσμα τον γνωστό ήχο της προκλασικής περιόδου.
ΕΡΓΟ - Μεγάλο έργο που περιλαμβάνει : 41 ιταλικές όπερες, 24 ορατόρια, ωδές, 2 πάθη, 100 ιταλικές καντάτες, 12 λήντερ, 7 άριες, 20 ύμνους, "Η μουσική των νερών" και "Η μουσική των πυροτεχνημάτων" (σουίτες για ορχήστρα), 20 κοντσέρτα γκρόσσο, 40 σονάτες για διάφορα όργανα.


Πηγή:http://www.artissimo.gr/
Αν θεωρείτε ότι το υλικό του club είναι παράνομο, προσβλητικό ή αντίκειται στους όρους χρήσης του Pathfinder, παρακαλούμε ενημερώστε το τμήμα διαχείρισης του Pathfinder.
- Η Phaistos Networks δεν ευθύνεται για το περιεχόμενο που εμφανίζεται στον Pathfinder και προέρχεται από τα μέλη του ή από εξωτερικές πηγές -

© 1997-2014 Phaistos Networks S.A.