Pathfinder clubs - XRWMATA
 evolving to achieve perfection

Pathfinder clubs  My Clubs   Login Κατηγορία: Τέχνες και Πολιτισμός » Καλές Τέχνες
XRWMATA
XRWMATA (επισκέπτης)

club Χ Ρ Ω Μ Α Τ Α
Μ Η Ν Υ Μ Α Τ Α
ΕΧΕΤΕ ΚΑΤΙ ΝΑ ΜΑΣ ΠΕΙΤΕ;
ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ
- Botticelli
- Leonardo Da Vinci
- Michelangelo
- Raphael
ΕΞΠΡΕΣΙΟΝΙΣΜΟΣ
- Modigliani
- Munch
- Van Gogh
ΙΜΠΡΕΣΙΟΝΙΣΜΟΣ
- Degas
- Cezanne
- Gauguin
- Manet
- Pissarro
ΚΥΒΙΣΜΟΣ
- Pamplo Picasso
- Georges Braque
ΜΑΝΙΕΡΙΣΜΟΣ
- El Greco
ΜΠΑΟΥΧΑΟΥΣ
ΜΠΑΡΟΚ
- Rembrandt
ΡΟΜΑΝΤΙΣΜΟΣ
ΣΟΥΡΕΑΛΙΣΜΟΣ
- De Chirico
- Salvador Dali
ΦΩΒΙΣΜΟΣ
ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ
- Αλέξης Ακριθάκης
- Γύζης Νικόλαος
- Εγγονόπουλος
- Κόντογλου Φώτης
- Μπουζιάνης Γεώργιος
- Μυταράς
- Σπεράντζας
- Χ"κυριάκος-Γκίκας
Παπαδιαμάντης & Ζωγραφική
Παπαδιαμάντης και Θεόφιλος
Η ΤΕΧΝΗ ΣΤΗΝ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ
ΣΤΡΑΤΕΥΜΕΝΗ ΤΕΧΝΗ
ΓΥΝΑΙΚΑ ΖΩΓΡΑΦΟΣ
- Frida Kahlo
ΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΕΙΚΑΣΤΙΚΟΙ
- Παππάς Γιάννης
- Σαμαράς Λουκάς
- Henk Van Boekel
ΠΙΝΑΚΕΣ ... ανά θέμα
BODY ART
ΑΞΙΖΕΙ ΝΑ ΕΠΙΣΚΕΦΘΕΙΤΕ
ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΕΣ ΑΘΗΝΑΣ
ΜΟΥΣΕΙΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΜΟΥΣΕΙΑ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ
ΓΚΑΛΕΡΙ ΑΘΗΝΑΣ
ΓΚΑΛΕΡΙ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΔΙΑΣΗΜΟΙ ΠΙΝΑΚΕΣ
ΑΝΑΖΗΤΟΥΝΤΑΙ ΟΙ ΠΙΝΑΚΕΣ
ΣΧΟΛΕΣ ΕΚΜΑΘΗΣΗΣ
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ
links
ΒΙΒΛΙΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΑ
ΒΙΒΛΙΑ ΕΚΜΑΘΗΣΗΣ
ΒΙΒΛΙΑ ΤΕΧΝΗΣ
ΕΙΠΑΝ...
ΧΡΩΜΑΤΟΘΕΡΑΠΕΙΑ
*********************
ΕΡΓΑ ΜΕΛΩΝ ΚΑΙ ΦΙΛΩΝ
*********************
ΤΑ ΜΕΛΗ ΜΑΣ...ΚΑΤΑΘΕΤΟΥΝ
Π
ΕΚΘΕΣΕΙΣ
Π Α Σ Τ Ε Λ
ΤΕΧΝΗ & ΑΓΟΡΑ
ΤΕΧΝΗ & ΤΙΜΕΣ
COW PARADE
ΜΕΓΑΛΟΙ ΖΩΓΡΑΦΟΙ
 
Μέλη του club
Προτείνετε το club σε ένα φίλο
Αναζήτηση
Γίνετε μέλος
 

Αναζητήστε προϊόντα στο BestPrice

 
4.000.000+ προϊόντα!


Μαρίνα Καρέλλα




ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1940, όπου και σπούδασε στην Α.Σ.Κ.Τ. (1960-1963). Δάσκαλό της θεωρεί τον Γ. Τσαρούχη. Συνέχισε τις σπουδές της στο Παρίσι, στην Ecole des beaux-arts (1963-1965) και στο Σάλτσμπουργκ, στην Σχολή Kokoschka.
Διαμένει στη Γαλλία και τις Η.Π.Α.
Έργα της παρουσιάστηκαν για πρώτη φορά στη Galleria Levi στο Μιλάνο το 1971. Έκτοτε στο ενεργητικό της καταγράφονται πάνω από τριάντα ατομικές εκθέσεις, στην Ελλάδα (Αθήνα, Χανιά, Θεσσαλονίκη) και στο εξωτερικό (Ν.Υόρκη, Παρίσι, Μαδρίτη, Βρυξέλλες, Ρώμη, Μιλάνο κ.ά.).
Σημαντικές συλλογές σ' όλο τον κόσμο έχουν δείγματα της δουλειάς της: το Κέντρο Georges Pompidou στο Παρίσι, το Μουσείο Βορρέ, το Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης Γουλανδρή και η Συλλογή Ιόλα στην Αθήνα, οι συλλογές William Copley, Francois de Menil και Christophe de Menil στη Ν.Υόρκη, το Υπουργείο Πολιτισμού της Γαλλίας, καθώς και το Κέντρο Yokohama στην Ιαπωνία.
Αξιοσημείωτη είναι επίσης η ενασχόληση της καλλιτέχνιδας με τη σκηνογραφία και τα κουστούμια για φιλμς και θεατρικές παραστάσεις.Ενδεικτική είναι η συνεργασία της με τον γνωστό γλύπτη Τάκη για την παράσταση της Ηλέκτρας (Επίδαυρος, 1984), με τη Niki de Saint - Phalle στο φιλμ Un reve plus long que la nuit (1976), με το Εθνικό Θέατρο Πειραιά για την παράσταση Δωδέκατη Νύχτα του Σαίξπηρ (1979), με τη Λυρική Σκηνή για τις όπερες Don Juan (1972) και L' Incoronazione di Poppea (1977) κ.ά. Oι αναζητήσεις της στον σκηνικό χώρο επηρέασαν αναπόφευκτα τη ματιά και τις εικαστικές επιλογές της.

ΕΙΚΑΣΤΙΚΗ ΠΟΡΕΙΑ

H καλλιτέχνιδα ξεκίνησε τη σταδιοδρομία της ως ζωγράφος. Στους πίνακές της εικονίζονται, με ακρυλικά χρώματα ή λάδι, σιωπηλά εσωτερικά, στα οποία η ανθρώπινη παρουσία, αν και απλά υποδηλώνεται, είναι έντονα υπογραμμισμένη.
Πρόκειται για ένα παιχνίδι ανάμεσα σε αντιθετικές έννοιες: παρουσία - απουσία, κίνηση - ακινησία, άγχος - ηρεμία. Η λιτότητα στην απόδοση κυριαρχεί, μέχρι και την τελευταία λεπτομέρεια. Αν και δεν υπάρχει αφηγηματικότητα, οι ονειρικοί χώροι που παρουσιάζονται μοιάζουν να έχουν τη δική τους ιστορική μνήμη, στοιχείο που φέρνει την καλλιτέχνιδα κοντά στη μεταφυσική ζωγραφική του De Chirico και τον υπερρεαλισμό του Magritte. Οι χωρίς τίτλους εικόνες της, λουσμένες σε ψυχρό φως και ντυμένες στη λευκότητα, μεταφέρουν ένα συναίσθημα λύπης και μοναξιάς, χωρίς να φτάνουν, ωστόσο, στην απαισιοδοξία και το μηδενισμό.
Ήταν θέμα οργανικής εξέλιξης των έργων της το πέρασμα σε γλυπτικές διατυπώσεις: η Καρέλλα μετέφερε απλά στις τρεις διαστάσεις τους μυστηριώδεις τόπους των πινάκων της. Πηλός, γύψος, μπρούντζος, μάρμαρο και πολυεστέρας διαμορφώνουν μεγάλων διαστάσεων επιτοίχια ανάγλυφα ή κατασκευές που στέκουν αυτόνομα στο χώρο.
Η αίσθηση της θεατρικότητας ξεπηδά αμεσότερα από τις συνθέσεις αυτές, που επιβάλλονται με το μέγεθος και τη χαρακτηριστική πτυχολογία τους. Η καλλιτέχνιδα μοιάζει να καλύπτει τα πάντα με υφάσματα από ποικίλα υλικά, μια τεχνική που έλκει μνήμες από την κλασική ελληνική αρχαιότητα, το Βυζάντιο και τις Ινδίες. Άλλοτε διαμορφώσεις υφασμάτων απλώνονται ανεξάρτητες στο χώρο, άλλοτε υποστηρίζονται από φέρουσες κατασκευές και έχουν ως φόντο τρίπτυχα και πίνακες που λειτουργούν σαν ένα είδος ορίζοντα και άλλοτε περιτυλίγουν έπιπλα-γλυπτά. Δημιουργούνται έτσι χώροι περισυλλογής, στους οποίους η απλότητα και η φωτεινότητα των μορφών υποβάλλει το θεατή σε αυτοσυγκέντρωση. Γεγονός είναι ότι η Καρέλλα μιλά πάντα την ίδια γλώσσα, είτε εκφράζεται με ζωγραφική, είτε με γλυπτική, είτε με διαμόρφωση χώρων.

Α. Α.


Ζωγραφική-Γλυπτική

Έκθεση-αφιέρωμα στο νέο Μουσείο Μπενάκη


Αφιερωμένη στη σύγχρονη ζωγράφο και γλύπτρια Μαρίνα Καρέλλα είναι η έκθεση που φιλοξενείται στο νέο κτίριο του Μουσείο Μπενάκη στην οδό Πειραιώς, από 17 Μαρίου έως 24 Απριλίου. Πρόκειται για ένα πανόραμα των δημιουργιών της καλλιτέχνιδας που περιλαμβάνει ζωγραφικά έργα, δημιουργίες σε χαρτί και μουσαμά και γλυπτά από γύψο, μάρμαρο και μέταλλο. Μέσα από τα έργα της διαφαίνονται τόσο οι ελληνικές της ρίζες όσο και οι επιδράσεις διαφόρων πολιτισμών που την επηρέασαν κατά την διαμονή της στο εξωτερικό.

Η έκθεση εντάσσεται στο πλαίσιο ενός ευρύτερου προγράµµατος του Μουσείου Μπενάκη, µε στόχο τη σταδιακή παρουσίαση του έργου Ελλήνων καλλιτεχνών που ζουν και εργάζονται στο εξωτερικό.

Η διεθνούς ακτινοβολίας ζωγράφος και γλύπτρια γεννήθηκε στην Αθήνα τη δεκαετία του '40. Ξεκίνησε σπουδές ζωγραφικής στην Αθήνα και τις ολοκλήρωσε στο Παρίσι και το Σάλτζµπουργκ. Επιστρέφοντας στην Ελλάδα, ασχολήθηκε µε τη σκηνογραφία και το σχεδιασµό κοστουµιών για θεατρικές παραστάσεις του Εθνικού Θεάτρου και της Λυρικής Σκηνής.

Η διεθνής καριέρα Μαρίνας Καρέλλα ξεκίνησε το 1966 µε τη διοργάνωση στο πλαίσιο του Φεστιβάλ των Δύο Κόσµων στην Ιταλία της πρώτης της έκθεσης έργων ζωγραφικής. Η εγκατάστασή της στο Παρίσι, τη δεκαετία του '70 θα τη βοηθήσει να διαπλάσει την καλλιτεχνική της ταυτότητα και να εκθέσει στην "Gallery Iolas" τους χαρακτηριστικούς λευκούς πίνακές της που σηµατοδοτούν τα όρια ανάµεσα στην ύπαρξη και την ανυπαρξία.

Αργότερα, µε την αποτύπωση πτυχώσεων σε γύψο, µάρµαρο και µέταλλο µετέφερε ένα προσφιλές της θέµα από τη ζωγραφική στη γλυπτική. Κατά την διαµονή της στην Νέα Υόρκη, την δεκαετία του '80, δηµιουργεί πίνακες κυρίως σκοτεινούς, χωρίς µορφές που µοιάζουν να έχουν πρόσβαση σε µια άυλη πνευµατική ζώνη, ενώ τα πιο πρόσφατα έργα της εικονίζουν θέµατα από τη φύση και πορτραίτα.

Οι πίνακες και τα γλυπτά της -όπου διαφαίνονται τόσο οι ελληνικές της ρίζες όσο και οι επιδράσεις διαφόρων πολιτισµών- αποπνέουν µια αίσθηση µυστηρίου και παροτρύνουν τον θεατή να µην παγιδευτεί σε µια ερµηνεία αλλά να περιπλανηθεί, να νιώσει την ελευθερία και να ταξιδέψει σε δικούς του κόσµους.

Η Μαρίνα Καρέλλα έχει πραγµατοποιήσει ένα µεγάλο αριθµό εκθέσεων σε πόλεις όπως η Νέα Υόρκη, το Λος Άντζελες, η Μαδρίτη και το Λονδίνο. Έργα της βρίσκονται σήµερα σε συλλογές µουσείων, ιδρυµάτων και διεθνών οργανισµών της Ευρώπης, της Αµερικής και της Ασίας.
ΗΒ


Πηγές :
- http://www.cultureguide.gr
- http://www.artprisma.gr


Αν θεωρείτε ότι το υλικό του club είναι παράνομο, προσβλητικό ή αντίκειται στους όρους χρήσης του Pathfinder, παρακαλούμε ενημερώστε το τμήμα διαχείρισης του Pathfinder.
- Η Phaistos Networks δεν ευθύνεται για το περιεχόμενο που εμφανίζεται στον Pathfinder και προέρχεται από τα μέλη του ή από εξωτερικές πηγές -

© 1997-2014 Phaistos Networks S.A.