Pathfinder clubs - ΑΓΙΟ ΟΡΟΣ (ΑΘΩΣ)
 evolving to achieve perfection

Pathfinder clubs  My Clubs   Login Κατηγορία: Θρησκεία και Πίστη
athos_agiooros
ΑΓΙΟ ΟΡΟΣ (ΑΘΩΣ) (επισκέπτης)

Κεντρική

Μηνύματα
Φωτογραφίες
ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΕ ΤΑ CLUBS ΣΑΣ
ΚΑΝΩΝ ΠΑΡΑΚΛΗΤΙΚΟΣ ΕΙΣ ΤΟΝ ΚΥΡΙΟΝ ΗΜΩΝ ΣΩΤΗΡΑ ΤΕ ΚΑΙ ΘΕΟΝ ΙΗΣΟΥΝ
Αρχεία
Αρχεία Νο 2
Βιβλία
Ημερολόγιο
Παρακλητικός Κανών εiς τον άγιον Νικόδημον
Ψηφοφορίες
Guestbook
Παρακλητικός Κανών είς την Υπεραγία Θεοτόκο ''Φοβερά Προστασία''
Βιβλίο Επισκεπτών
Παρακλητικός Κανών Παναγίας Πορταϊτισσας Μονής Ιβήρων
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΟΥ club
Γέροντες Παίσιος και Ανθιμος
ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΑ - ΑΥΤΟΚΕΦΑΛΕΣ ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ - ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΙΣ
ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΣΤΟ ΑΓΙΟ ΟΡΟΣ
ΙΣΤΟΡΙΑ - ΜΕΤΑΒΑΣΗ - ΔΟΜΗ - ΚΑΘΕΣΤΩΣ - ΚΛΠ
ΙΕΡΕΣ ΜΟΝΕΣ ΑΓΙΟΥ ΟΡΟΥΣ
ΕΟΡΤΟΛΟΓΙΟ - ΑΓΙΟΛΟΓΙΟ 1
Νέα Εποχή
Προφητείες περί αντιχρίστου
Αγίου Ιωάννου Χρυσοστόμου ερμηνεία
ΤΗΛΕΦΩΝΑ ΙΕΡΩΝ ΜΟΝΩΝ ΑΓΙΟΥ ΟΡΟΥΣ
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ
ΕΟΡΤΟΛΟΓΙΟ
Ηλεκτρονικά βιβλία
ΙΕΡΑΡΧΙΑ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ- ΔΙΑΡΚΗΣ ΙΕΡΑ ΣΥΝΟΔΟΣ
ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ
Ιστορίες από το Γεροντικό. Β
Ιστορίες από το Γεροντικό.
ΙΕΡΑΠΟΣΤΟΛΗ
Πατριάρχης Μόσχας και Πασών των Ρωσιών κκ Κύριλλος
ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΩΡΑ Δείτε την ώρα σε όλο τον Κόσμο
ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ
ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΙ ΑΘΗΝΩΝ
 
Μέλη του club
Προτείνετε το club σε ένα φίλο
Αναζήτηση
Γίνετε μέλος
 

Αναζητήστε προϊόντα στο BestPrice

 
4.000.000+ προϊόντα!
ΙΣΤΟΡΙΑ - ΜΕΤΑΒΑΣΗ - ΔΟΜΗ - ΚΑΘΕΣΤΩΣ - ΚΛΠ
Προσθήκη

ΤΙΤΛΟΣ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΑΠΟΣΤΟΛΕΑΣ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ
ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ Επίσκεψη στο Aγιο Όρος επιτρέπεται, σύμφωνα με τον Καταστατικό χάρτη "Τυπικό" της Μοναστικής Πολιτείας, μόνο στους άντρες.

Στις γυναίκες δεν επιτρέπεται ούτε η προσέγγιση στις ακτές του Όρους.

Οι Έλληνες επισκέπτες πρέπει να έχουν μαζί τους ταυτότητα.

καί απαραιτήτως τα διαμονητήρια τα οποία και προμηθεύονται κατά την επιβιβαση τους στην Ουρανούπολη.

evdo 24/8/2003 15:18
ΕΚΔΟΣΗ ΔΙΑΜΟΝΗΤΗΡΙΩΝ Τηλέφωνο για έκδοση Διαμονητηρίων +2310 833 733 ,+23770 71 423. (Η δήλωση πρέπει να γίνει τουλάχιστον 1 μήνα πριν, καθώς και ο ακριβής αριθμός των επισκεπτών και η δήλωση των στοιχείων τους, και οι οποίοι δεν πρέπει να ξεπερνούν τους 5)

Οι αλλοδαποί επισκέπτες γίνονται δεκτοί σε περιορισμένο αριθμό ημερησίως (γύρω στους 10)

evdo 24/8/2003 15:13
ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΣΤΟ ΑΓΙΟ ΟΡΟΣ Ο επισκέπτης του Αγίου Όρους μπορεί να πάει εκεί ξεκινώντας από τη θεσσαλονίκη οδικώς και φτάνοντας ως την Ιερισσό ή τα Νέα Ρόδα ή την Ουρανούπολη Χαλκιδικής (δια μέσου της Αρναίας). Ο δρόμος είναι ασφαλτοστρωμένος με καλές συνθήκες κυκλοφορίας (απόσταση από θεσσαλονίκη 143 χλμ.).

Από Ιερισσό και Νέα Ρόδα συνεχίζει προς το Όρος με καΐκι. Η διαδρομή μέχρι τη "σκάλα" της Μονής Ιβήρων διαρκεί 4 περίπου ώρες. Από κει προωθείται στην πρωτεύουσα του Αγίου Όρους, τις Καρυές, με λεωφορείο μέσα σε μισή ώρα.

Αν ο επισκέπτης πάει διαμέσου της Ουρανούπολης, τότε από εκεί μπορεί να φτάσει με καΐκι, σε 2 ώρες περίπου, στο λιμάνι της Δάφνης του Αγίου Όρους.

Από τη Δάφνη με λεωφορείο φτάνει στις Καρυές σε μισή περίπου ώρα.

evdo 24/8/2003 15:06
ΚΕΙΜΗΛΙΑ Στό Άγιο Όρος πέρα από την ίδια την οργάνωση τής μοναχιστικής ζωής που έχει τεράστιο ενδιαφέρον υπάρχουν μοναδικά μεσαιωνικά μνημεία αρχιτεκτονικής και ναοδομίας) Ναοί Τράπεζες Βιβλιοθήκες Σκευοφυλάκια κελιά μοναχών τείχη και πύργοι καμπαναριά πίδακες στοές πύλες ερσανάδες κ.α.)

Ακόμα τεράστιο καλιτεχνικό θρησκευτικό και ιστορικό ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι τοιχογραφίες τα ξυλόγλυπτα έργα, τα έργα κεραμοπλαστικής μεταλλοτεχνίας υφαντικής, και μικροτεχνίας. Επίσης το ίδιο σημαντικά είναι τα ιερά κειμήλια των Μονών τα σπάνια έγγραφα και οι κώδικες και τα διάφορα βιβλία μέσα από τα οποία διασώθηκαν στις μέρες μας πολλά έργα αρχαίων Ελλήνων ιστορικών και συγγραφέων.

evdo 24/8/2003 15:19
ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΑΓΙΟΥ ΟΡΟΥΣ Ως τόν 3ο π.χ. αιώνα υπήρχαν στην χερσόνησο του Αθω πολλες μικρές ελληνικές πολεις κύρια παροικίες των Χαλκιδέων και Ερετριέων.Συχνα οι πόλεια αυτές αναφέρονται στα εργα τών αρχαίων συγγραφέων Ομήρου Θουκυδίδη,Πλουτάρχου Απολλώνιου.Ανάμεσα τους οι πιο σημαντικές ηταν η Σάνη η ουρανούπολη,τό Θύσσον,οι Κλεωνές,τό Δίον , ο Ακραθως , η Ολοφυξος.Αργότερα για λόγους αγνώστους οι πόλεια αυτές παράκμασαν η καταστράφηκαν , για να κρατήσει ο ττόπος για αιώνες τη γνωστή και σήμερα παρθενική του εικόνα. Ανθρώπινη δραστηριότητα ξαναεμφανίζεται στο Αγιο Ορος μετα απο 1000 σχεδον χρόνια αφου προηγούμενα βαρβαροι επιδρομείς κατέστρεψαν και τις μικρες ανθρωπινες εστίες που απόμειναν στην περιοχη.Τόν 7ο αιώνα εμφανίζεται στην περιοχη ο μοναχός Πέτρος ο Αθωνίτης και σε λιγο εκδηλώνεται ενα μεγάλο ρεύμα εγκατάστασης μοναχών προερχομένων απο τίς χριστιανικές χώρες της Ανατολής οπου ειχαν επικρατήσει οι Αραβες.

Τήν ίδια εποχή τοποθετείται χρονικά η ίδρυση τών πρώτων χριστιανικών μοναστηριών στο Αγιο Ορος στα οποία βαθμιαία συγκεντρώθηκε μεγάλος αριθμός μοναχών ασκητών και ερημιτών καθώς ο δυσπροσιτος τόπος προσφερε μεγάλη ασφάλεια και απομόνωση.Tό 10ο αιώνα οι μοναχοί Αθανάσιος ο Αθωνίτης και Παύλος ο Ξηροποταμίτης χτίζουν συσττηματικά πια οργανωμένα μοναστηριακά συγκροτήματαοπου συγκεντρώνοναται οι μοναχοί της περιοχής καί ζουν με κοινοβιακό σύστημα.

Η οργάνωση της ζωής στο Άγιο Όρος γίνεται πάνω σε πρότυπα κοινότητας,με τη βοήθεια και εμπρακτη συμπαράσταση των βυζαντινών αυτοκρατόρων και των αλλών τιτλούχων και επιφανών προσωπικοτήτων της εποχής.

Το 972 συντάσσεται για πρώτη φορά επίσημο (καταστατικό) λειτουργίας του Άγιου Όρους απο τον Αθανάσιο Αθωνίτη.Το κείμενο γράφεται σε δέρμα τράγου(γι'αυτό ονομάστηκε και ) και υπογράφεται από τον αυτοκράτορα Ιωάννη Τσιμισκή.Ο ,που αποτέλει ενά τα πιο σπάνια γραπτά ντοκουμέντα,φυλάγεται με μεγάλη ευλάβεια στη βιβλιοθήκη της του Άγιου Όρους.Ένα δεύτερο ,που το πρωτότυπο του δε σωθηκε,συντάχτηκε αργότερα στα χρόνια του αυτοκράτορα Κωνσταντίνου του Μονομάχου(1042-1054).

Κατά τη διάρκεια της Λατινοκρατιάς στο Βυζάντιο (1204-1261),το Άγιο Όρος έπαθε μεγάλες και συχνές δοκιμασίες,λεηλασίες και καταστροφές από τουσ Λατίνουσ επιδρομείς.Εξίσου καταστροφικό ητάν το πέρασμα των Καταλανών μισθοφόρων στα χρόνια του Ανδρόνικου Παλαιολόγου (1282-1328),που κατάστρεψαντα πάντα ισοπεδώνοντας ναους και μοναστήρια.Απο τα 300 μοναστήρια που υπήρχαν τότε στο Όρος μόνο 25 διασώθηκαν από τη λαίλαπα της καταστροφικής μανίας των Καταλανών. Στο πρώτο μισό του 14ου αιώνα το Άγιο Όρος και η Θεσσαλονίκη κυριαρχούν σαν θρησκευτικά κέντρα της Ορθοδοξίας σ'ολόκληρη τη Βαλκανική.Ήταν,συνεπώς,επόμενο εκεί να εκδηλωθεί η μεγάλη θρησκευτική διαμάχη ανάμεσα στους ,οπαδούς της ,και στους αντιφπονούντες.Οι Αγιορείτες ,με επικεφαλήςτον αργότερα μητροπολίτη Θεσσαλονίκης Γρηγόριο Παλαμά,αγωνίστηκαν με σφοδρότητα και πάθος και κατάφεραν να επιβάλλουν τελικά τις θεολογικές απόψεις τους για τη θεία ουσία και τις θείες ενέργειες σ'όλη σχεδόν τη Βυζαντινή Αυτοκρατορία.

Μετά την κατάληψη της Θεσσαλονίκης απο τους Τούρκους(1430) και την πτώση της Κενσταντινούπολης (1453),τόσο ο σουλτάνος Μουράτ Β' όσο και ο Μωάμεθ σεβάστηκαν και αναγνώρισαν την αυτονομία του Άγιου Όρους καθιερώνοντας,μάλιστα,και μια σειρά προνομίων για τους μοναχούς κατοίκους του.Ετσι το Άγιο Όρος,αυτόνομο και αυτοδιοικούμενο ουσιαστικά στο μεγαλύτερο διάστημα της μακραίωνης τουρκικής σκλαβιάς,διαφύλαξε με ευλάβεια την ελληνο-ορθόδοξη χριστιανική παράδοση,τα ελληνικά γράμματα και τις τέχνες,για να συμβάλλει με τον τρόπο αυτό στη διάσωση του Γενους των Ελλήνων. Παρόλα αυτά η επιβίωση των μοναχών στα χρόνια της τουρκοκρατίας δεν ήταν πάντα εξασφαλισμένη από τα,πρόσκαιρα άλλωστε,προνόμια των κατακτητών.Οι βαριές φορολογίες,οι συχνές διώξεις και πιέσεις των Τούρκων διαφοροποίησαν ριζικά την κατάσταση της αρχικής ευημερίας.Κάτω από τη νέα πραγματικότητα, το 16ο αιώνα άρχισαν να διαλύονται τα κοινόβια των μοναχών εξαιτίας του οικονομικού μαρασμού και να δημιουργούνται αυτοσυντηρούμενα μοναστήρια(ιδιόρρυθμα) και σκήτες.Η κατάσταση βελτιώθηκε αργότερα με την ενίσχυση των Ελλήνων-κύρια-ηγεμόνων των Παραδουνάβιων Ηγεμονιών,που συνέβαλαν με μεγάλες υλικές προσφορές στην αναγέννηση και ανόρθωση του λαμπρού αυτού κέντρου της Χριστιανικής Ορθοδοξίας.Από την εποχή αυτή καθιερώθηκαν οι κυρίαρχες Μονές του Αγίου Όρους που ήταν,όπως και σήμερα,συνολικά 20.

Στο δεύτερο μισό του 18ου αιώνα ιδρύεται και λειτουργεί στο Άγιο Όρος η με πρωτοβουλία του ηγούμενου της Μονης Βατοπεδίου Μελετίου (1748) και του Πατριάρχη Κων/πόλεως Κυρίλλου Ε΄,που διάθεσε σοβαρούς πόρους για τη λειτουργία του μοναδικού αυτού κέντρου των ελληνικών γραμμάτων κατά τη διάρκεια της τουρκοκρατίας.Στη Σχολή διδάσκονταν από επιφανείς δασκάλους φιλοσοφία,μεταφυσική,μαθηματικά,φυσική,κοσμογραφία,λατινικά κ.ά

Το 1754 ο Κοσμάς Λαυριώτης εγκαθιστά στη Μονή το πρώτο τυπογραφείο στο Άγιο Όρος,γεγονός που συντέλεσε αποφασιστικά στην προώθηση της πνευματικής καλλιέργειας και των γραμμάτων και πέρα από τα όρια της μοναστικής πολιτείας.

evdo 24/8/2003 15:20
ΑΓΙΟ ΟΡΟΣ

ΓΕΝΙΚΑ

Τό Αγιο Ορος, ο Αθως ειναι αυτόνομη και αυτοδοικούμενη περιοχή του ελληνικού κράτους.

Καταλαμβάνει σχεδόν ολόκληρη την ανατολική από τις τρείς χερσονήσους τής Χαλκιδικής και εχει μήκος 40 περίπου χιλιόμετρα πλάτος 8-12χιλιόμετρα και έκταση 332,5 τετραγωνικά χιλόμετρα.

Στό Κέντρο της χερσονήσου του Αγίου Ορους σχηματίζεται μια εκτεταμενη σε μηκος οροσειρά που καταλήγει στο όρος Αθως με ύψος 2.033 μέτρα.Tα συνορα τής μοναστικής πολιτείας ορίζονατι στο χερσαίο χωρο με μια νοητή γραμμή που αρχιζει από την τοποθεσία Φραγκόκαστρο στην δυτική ακτή και φτανει ως το ακρωτήριο αραπης στην απεναντι άκρη παράπλευρα απο τα ριζά του βουνού Μεγάλη Βίγλα.

evdo 24/8/2003 14:50

Αν θεωρείτε ότι το υλικό του club είναι παράνομο, προσβλητικό ή αντίκειται στους όρους χρήσης του Pathfinder, παρακαλούμε ενημερώστε το τμήμα διαχείρισης του Pathfinder.
- Η Phaistos Networks δεν ευθύνεται για το περιεχόμενο που εμφανίζεται στον Pathfinder και προέρχεται από τα μέλη του ή από εξωτερικές πηγές -

© 1997-2014 Phaistos Networks S.A.