Pathfinder clubs - ΚΡΗΤΙΚΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ
 evolving to achieve perfection

Pathfinder clubs  My Clubs   Login Κατηγορία: Σπίτι και Οικογένεια » Μαγειρική
kritikidiatrofi
ΚΡΗΤΙΚΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ (επισκέπτης)

ΚΡΗΤΙΚΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ
ΚΡΗΤΗ
ΕΛΙΑ
Κρητικοι παραδοσιακοι συλλογοι
Τηλεοραση Ραδιοφωνα Περιοδικα στην Κρητη
Τα πιο γνωστα προιοντα της Κρητικης Γης
ΒΟΤΑΝΑ ΣΤΗΝ ΚΡΗΤΗ
ΟΙ ΑΓΙΟΙ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ
ΚΡΗΤΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΣΤΗΝ ΑΓΙΟΓΡΑΦΙΑ
ΜΟΝΑΣΤΗΡΙΑ ΣΤΟ ΝΗΣΙ
ΘΡΥΛΟΙ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ
ΚΡΗΤΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ
Τα αρχαιοτερα τεκμηρια της ναυσιπλοιας
ΤΟΠΙΚΗ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ
Κοσμημα -Παραδοσιακη Τεχνη -Κεντημα
Ο ΓΑΜΟΣ ΚΑΙ ΤΟ ΦΑΓΗΤΟ ΣΤΗΝ ΚΡΗΤΗ
ΤΟΠΩΝΥΜΙΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΚΡΗΤΗ
ΟΙ ΧΟΡΟΙ ΣΤΗΝ ΚΡΗΤΗ
Η ΜΟΥΣΙΚΗ -ΟΙ ΜΟΥΣΙΚΟΙ ΤΗς ΚΡΗΤΗς
ΜΑΝΤΙΝΑΔΕΣ- ΡΙΖΙΤΙΚΑ
Παροιμιες της Κρητης
ΚΡΗΤΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΕΝΩΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
Τα κρητικα επωνυμα
Γιωργος Γραμματικακης
Ελλη Αλεξιου
Κατρακης Μανος
ΞΥΛΟΥΡΗΣ
Παντελής Πρεβελάκης
Παυλος Βλαστος
Ανδρεας Ροδινος
ΚΑΖΑΤΖΑΚΗΣ
ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ
Μινωας Καλοκαιρινος
Καλλιρροη Παρρεν
Κατεχάκης Γεώργιος
Μιχαηλ Κορακας
Ιωάννης Κονδυλάκης
Ιωάννης Σφακιανάκης
Μιχάλης Κουρμούλης
Χαρικλεια Δασκαλακη
ΙΩΑΝΝΗΣ ΔΑΣΚΑΛΟΓΙΑΝΝΗΣ
ΕΡΩΤΟΚΡΙΤΟΣ8
ΕΡΩΤΟΚΡΙΤΟΣ7
ΕΡΩΤΟΚΡΙΤΟΣ6
ΕΡΩΤΟΚΡΙΤΟΣ5
ΕΡΩΤΟΚΡΙΤΟΣ4
ΕΡΩΤΟΚΡΙΤΟΣ3
ΕΡΩΤΟΚΡΙΤΟΣ 2
ΕΡΩΤΟΚΡΙΤΟΣ
Βιντζεντζος Κορναρος
EL GRECO
ΧΟΡΤΑΤΣΗΣ
Κυριλλος Λουκαρις
Στέφανος Ξανθουδίδης
Η ΜΑΧΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ
Τα ιερα δεντρα στον Κοφινα
Κρητη Μυθολογια και Ιστορια
Κρασι
Κρητικο Μαχαιρι
ΚΡΗΤΙΚΗ ΛΥΡΑ
Αιγαγρος-Κρι Κρι
Η ΚΟΥΡΑ ΤΩΝ ΠΡΟΒΑΤΩΝ ΣΤΗΝ ΚΡΗΤΗ
Ηθη και εθιμα της Κρητης
Ηθη -εθιμα -Καλαντα Χριστουγεννων
Ηθη και Εθιμα του Πασχα
ηθη-εθιμα-Καλαντα Πρωτοχρονιας
ΦΑΡΑΓΓΙ ΣΑΜΑΡΙΑΣ
Αποκριες στην Κρητη
Links για την ΚΡΗΤΗ - ΤΟ φαγητο - το ποτο -την διασκεδαση
Χανια
Χανια-Δραστηριοτητες
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΑΠΟ ΤΑ ΧΑΝΙΑ
ΜΙΑ ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΟΠΟΙΟΝ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΠΑΕΙ ΣΤΑ ΧΑΝΙΑ ......
Ρεθυμνο
ΦΟΙΝΙΚΟΔΑΣΟΣ ΠΡΕΒΕΛΙ
Ηρακλειο
ΜΑΤΑΛΑ
Λασιθι
Σπιναλόγκα
ΦΟΙΝΙΚΟΔΑΣΟΣ ΒΑΙ
Ανεκ
Φωτογραφίες απο ολη την Κρητη και ειδικες αναλογα με τα θεματα του CLUB
Τουριστικα Αξιοθεατα
Μενου με τη κρητικη κουζινα για να σας λυσουμε το προβλημα του βραδινου φαγητου ...
ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΡΗΤΙΚΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ
ΧΡΗΣΙΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΡΗΤΙΚΗ ΚΟΥΖΙΝΑ
ΣΥΝΤΑΓΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΣΧΑ
ΣΥΝΤΑΓΕΣ ΓΙΑ ΤΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ
ΣΑΛΑΤΕΣ
ΣΑΛΑΤΕΣ
ΡΥΖΙΑ-ΖΥΜΑΡΙΚΑ
Λαδερα του Νησιου
ΟΣΠΡΙΑ
ΨΑΡΙΑ 2ο
ΨΑΡΙΑ
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΕΣ ΣΥΝΤΑΓΕΣ ΚΑΙ ΕΥΚΟΛΕΣ
Συνταγες του Chef Λαζαρου
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΕΣ ΣΥΝΤΑΓΕΣ ΚΑΙ ΕΥΚΟΛΕς 2ο
ΚΑΛΤΣΟΥΝΑΚΙΑ
Ρακι η τσικουδια
ΨΩΜΙ-ΠΑΞΙΜΑΔΙΑ
Κουλουρακια
ΠΙΤΕΣ ΚΑΙ ΣΦΟΥΓΓΑΤΑ
Κουνελι Λαγος Κοτοπουλο Αιγα -Κυνηγια
Κρεας
Μεζεδες ......
Οσπρια
Χοχλιοι-Σαλιγκαρια
Μακαρονια
Χοχλιοι-Σαλιγκαρια
Γλυκα του κουταλιου
Γλυκα του κουταλιου
ΓΛΥΚΑ- ΣΟΚΟΛΑΤΕΣ
ΓΛΥΚΑ
ΓΛΥΚΑ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΕ ΤΑ CLUBAKIAΣ ΣΑΣ
ΒΙΒΛΙΟ ΕΠΙΣΚΕΠΤΩΝ.......
VOTE HERE ............
Μηνύματα
Calendar
ΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
Αρχεία
 
Μέλη του club
Προτείνετε το club σε ένα φίλο
Αναζήτηση
Γίνετε μέλος
 

Αναζητήστε προϊόντα στο BestPrice

 
4.000.000+ προϊόντα!


  Ο Χορος του ηταν τεχνικος και σεμνος σαν τον χορευε κοριτσι.

  Ετουτο ζεσταινοταν αναβε η ψυχη του.

  Ητανε πια μοναχος , ξεκομενος απο τον κοσμο, ετοιμος να πεταξει.

  Κεινη την ωρα βρισκτανε οξω απο τον νου του ,μεθυσμενος ,

  ξελογιαμενος, ετοιμος να πηδηξει στη φωτια.

  Ναχε κελαιδι αντι μιλια θαχε βγαλει το λαιμο του.

  Ναχε φτερα στις πλατες θα τ'αχεν απλωσει σαν αητος.

          ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΠΡΕΒΕΛΑΚΗΣ   Απο το βιβλιο του << Ο ΚΡΗΤΙΚΟΣ>>


 Ο χορος αποτελει μαζι με το τραγουδι , την πρωταρχικη εκφραση της ανθρωπινης σκεψης και ψυχης.

  Η πρωτη μορφη του Κρητικου χορου ητανε ατομικη οπως ιστορειται απο τα αγγεια.

  Η ατομικοτητα του χορου ξεκινα απο την ταση της ανθρωπινης διαθεσης για εξωτερικευση.

  Οι χορευτικες κινησεις συνοδευονταν παντα με κραυγες.Με αυτες αποκτουσαν και οι ιδιοι θαρος,

  δυναμη,αυτοπεθηση και κουραγιο.

  Ετσι γεννηθηκε ο πολεμικος και ο θρησκευτικος χορος που τοσο μεγαλο ρολο επαιξε στην πορεια της

  διαβιωσης τους.

  Ο χορος μαζι με το τραγουδι αποτελεσε τον κυριωτερο τροπο εκφρασης της ψυχης και του πνευματος.

  Υστερα με την εξελιξη μεσα στον χρονο δεθηκε στενα με την θρησκευτικη λατρεια και αποτελεσε βασικο

  στοιχειο της.

  Μεσα στους αιωνες  ο χορος αποκτησε περισοτερο κοινωνικο ενδιαφερον και εμπαινε σαν απαιραιτητο

  στοιχειο στις εκφρασεις της ζωης.

  Τοσο πολυ επηρεαε τις διαφορετικες εκδηλωσεις και τοσο πολυ δεθηκε με τις κοινωνικες θρησκευτικες

  και ατομικες φασεις της διαβιωσης του και ετσι περασε σιγα σιγα στο θεατρο που μπορουμε να πουμε

  οτι ειναι και ο δημιουργος του.

  Η μουσικη στο χορο αποτελουσε την απαρχη της δημιουργιας του ιερου θιασου που εγινε θεατρο  με

  κοινωνικες και διδακτικες προεκτασεις.

  Ο ομοδικος χορος με την συνοδεια οργανου η οργανων η υμνων η τραγουδιων εκτελειτο με τοσο παθος

  που δημιουργουσε το λεγομενο ενθεο παροξυσμο.

  Γιατι ειναι διαπιστωμενο πως ο χορος διαγειρι ολες τις ψυχικες και πνευματικες δυναμεις και φερνει

  τους χορευτες σε πληρη παραλογισμο.

  Ο ομαδικος χορος που σθνοδεθεται με το τραγουδι και μουσικα οργανα εμφανιζεται βασικα στον

  Ελληνικο χωρο και την ομηρικη εποχη. Γραφεται πως σ'αυτο συντελεσε ο Θαλητας .

  Εκτος απο τον Θαλητα που καθιερωσε τον παιανα ?(πυρρυχιος) και ο Αλκαμαν ασχοληθηκε με τον χορο

  Διαιαρεσε τον χορο με το τραγουδι σε στροφη και  αναστροφη και αργοτερα ο Στησιχορος προστεσε την

  επωδο.

  Τον 6ο αιωνα π.Χ. παιρνει τις πιο σημαντικες αναπτυξιακες διαστασεις του μεσα στο θεατρο. Τελειοποιειται

  περισοτερο δενεται με το τραγουδι (διθυρμαμβικος).

  Ετσι απο το θεατρο ο χορος περασε στις κοινωνικες ταξεις σαν μερος της κοινωνικης ζωης.

  Περισοτερο αναπτυχθυκε στις αγροτικες περιοχες και συντηρηθηκε με ιερη προσοχη και διαθεση η χορευτικη

  παραδοση μας.

  Ο χορος γεννηθηκε απο τον λαο κρατηθηκε απο τον λαο και επιβιωσε για τον λαο , γιατι τον εκφραζει καλυτερα

  και τον ερμηνευει εντονωτερα στην καθε μορφη ζωης.

  Οι πιο γνωστοι Κρητικοι χοροι ειναι  ο Σιγανος  - ο Πεντοζαλης - ο Συρτος - ο Καστρινος -

  η Σουστα- ο Πυρριχιος.

  

  Ο Σιγανος

  Ο χορος της σιωπιλης πνευματικης ανατασης .

  Τα ιερα βηματα του λαβιρινθου.

  Ο χορος του Θησεα οπως λεγεται ακομα  σε πολλα χωρια της Κρητης.

  Με τα χερια σταυρωτα , οι χορευτες αντρες και γυναικες προχωρουν σιγα , ο πρωτοχορευτης

  τραβαει  με την κινηση του χεριου ολους τους υπολοιπους σαν να προσπαθεινα τους βγαλει απο τον λαβυρινθο

  με το νημαπου το δωσε η Αριανδη.

  Στην Τουρκοκρατια εγινε συμβολο της ομαδικης φιλιας και αγαπης.

  Γυναικες και Αντρες ισοτημα πιασμενοι χερι χερι απο τους ωμους δεμενοι

 κυκλικα  σμιγουν την ψυχη τους και την σκεψη  τουςγυρω απο την πιστη και την πατριδα.


  Ο Πεντοζαλης

  Η ηρεμη η σιωπηλη αργη κινηση με σκυφτο κεφαλι με κλαμενο τον λογισμο

  και πικραμενη την σκεψη μετατρεπεται σε αλογοπηδηκτο, αφρισμενο κυμα

  που σαρωνει τα παντα στον θευλλωδικο περασμα του.

  Τα γρηγορα πηδικτα τσαλιμια τα ρωμαλεα ηγεμονικα πηδηματα μεταφερουν νοερα στο μεγαλο ξεσηκωμο

  του ΚρητικουΛαου.

  Ψηλα το κεφαλι τραβηγμενο το μαυρο κρουσατο μαντηλι του μακροχρονου εθνικου πενθους.

  Χορευται με αντρες και γυναικες μαζι παισμενοι απο τους ωμους σε ανοιχτο κυκλο με τεντωμενα τα χερια.

  Ονομαστηκε πεντοζαλης απο τα πεντε βηματα του που γινονται δεκα με την επαναληψη τους.

  Καθαρα πολεμικος και ηρωικος χορος εκφραζει  την ζωηρη ψυχικη διαθεση για την ζωη .

  Γεματος χαρα δυναμη εκρηκτικοτητα αποτελειδοξαστικο για τις ηρωικες κατακτισεις

  πανω στους αγωνες για επιωση για την αγαπη τον ερωτα για την παλληκαρια.

  Ο καβος (πρωτοχορευτης) στηριγμενος στα δυνατα χερια του δευτερου αποτολαμα θεαματικα πεταγματα πανω

  παντα στον ρυθμο της μουσικης.


  Ο Συρτος

 

  Ειναι ηρεμος χορος και θυμιζει μαλιστα θρησκευτικη τελετουργια.

   Κατανικτικος μετις νηφαλιες σταθερες ομιομορφες   απαλες κινησεις του μοιαζει με την

   σιωπηλη ηρεμια που διαδεχεται την πολεμικη θυελλα του πεντοζαλη.

  Αποτελει την αναπαυλα της μαχης το ξεκουρασμα της ψυχης την ηρεμια της σκεψης υστερα απο καθε σκληρο

  αγωνα.  Ο Συρτος η Χανιωτικος  εκφραζει την μυστικη εκφραση των αποφασεων της ζωης

  σε ολες τις εκφανεσεις της.

  Οι χορευτες και χορευτριες πιασμενοι χερι χερι στο υψος του ωμου σε ανοικτο κυκλο

  (μοιαζει σαν χορος αρχαιας ελληνικης τραγωδιας).

 Με τα απλα βηματα συρτα ομοιομορφα βηματα μιλουν οι χορευτες την γλωσσα των ποδιων

  την δικη τους πικραμενη η χαρουμενη ιστορια.

 

   Ο Καστρινος

   Ο χορος ατυτος ειναι πηδικτος ,ειναι ο πιο αρρενωπος καθαρα αντρικος χορος.

   Ερχεται απο το Μεγαλο Καστροτο Ηρακλειο .

   Ειναι πηδικτος απο τα γρηγορα νευρικα αερατα πηδηματα του , απο τις ομορφες κοφτες πλαγιαστες

   φιγουρες του.

   Ο καστρινος εχει μια ιδιομορφια στα πηδηματα και στις φιγουρες.

   Ακομα ονομαζεται και Μαλεβιζιωτικος.

   Αποτελειται απο οχτω βηματα που πραγματοποιουνται προς το κεντρο και αλλα οχτω βηματα που εκτελουνται

   προς  τα πισω .

   Με τον γρηγορο ρυθμο του και με τις ορτσες  (χορευτικες φιγουρες)  εγινε ο αγαπιμενος χορος της Κρητης.

   Ο Καστρινος  που θα επρεπε να ονομαζεται και ο χορος της ΛΕΥΤΕΡΙΑΣ  καταργει ποδοπατει και παραμεριζει

   ολων των  ειδων τα δεσμα και εκφραζει και ηρωποιει την κινηση για αποδεσμευση για αναταση.

   Προσπαθει με τις γρηγορες κοφτες  νευρωδικες πηδικτικες αιωρισεις του 

   να μεταφερει και να μεταδωσει το μηνυμα της αποφασης για την αποκτηση  την   διατηρηση

   και την επεκταση της λευτεριας του της ανεξαρτιασιας του.

   Ο χορος αυτος δοξαζει την ζωη και κυταζει τον ουρανο με μια ζωντανια   και αποφασιστικη λαχταρα.


  Η Σουστα

  Η Σουστα  μιλαει για τον πολεμο την μαχη την κινηση την προσπαθεια και ολα αυτα χρειαζονται αγαπη ποθος ενωση.

  Για αυτα μιλαει η Σουστα ο ερωτιαρικος χορος της Κρητης.  Με τα παιχνιδισματα και τα απομακρυσματα εκφραζονται

  με τον πιο ομορφο ερωτιαρικο τροπο και ρομαντικο τροπο τα τρυφερα συναισθηματα της κρητικης νεολαιας.

  Ο αντρας με την γυναικα γιδουν την μαχη της κατακτησης.

  Ο αντρας με τα καμωματα του τις υποσχεσεις τις μικρο-επιθεσεις που εκφραζουν

  οι ζωντανες χειρονομιες με τα πηδηκταγεματα ποθο και ανδρισμο βηματα

  με τις γρηγορες κοφτες σπινθηροβολες ματιες μαζι με τα πειραγματα προσπαθει να πεισει το θηλυκο

  ν'αναταποκριθει στο καλεσμα του.

  Εκεινο με τα ναζιαρικα χαριτωμενα πηματακια τους χαριεντισμους με τις ομορφες απαλες κινησεις των χεριων με τις  

  παθιαρικες κλισεις του κεφαλιου με τα γρηγορα ερωτιαρικα βλεμματα που ποτε τον αποθαρυνει και ποτε τον ενθαρυνει.

  Η σουστα ειναι χοροςτης αγαπης  και του ερωτα ερμηνευει τα πλουσια συναισθηματα της Κρητικης ψυχης.

  Γιατι ο ΚΡΗΤΙΚΟΣ ΔΕΝ ΕΜΑΘΕ ΜΟΝΟ ΝΑ ΠΟΛΕΜΑ ΓΙΑ ΛΕΥΤΕΡΙΑ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΓΥΝΑΙΚΑ ΠΟΥ ΑΓΑΠΑ.


 Ο Πυρριχιος

 

 Ο καθαρα πολεμικος χορος της Κρητης που οι ριζες του βρισκονται βαθια στα νεφη του θρυλου και του μυθου.

 Περασε μεσα απο τον χρονο και την επιδραση των καιρων για να φθασει σε μας σαν χορος του ερωτα

 και της αγαπης που ειναι η Σουστα. Ο περιφημος και ονομαστος πυρριχιος πηρε την ονομασια του κατα μια

 αποψη απο το κοκκινο χρωμα της φωτιας που ειχε ο κοντος χιτωνας των Δωριεων .

 Το χορευαν πριν την μαχη και μονο απο τους αντρες αντικρυστα ζευγαρια που αναπαραστουσε την μαχη με

 τον αντιπαλο.

 Πολεμικος και ηρωικος χορος γραφεται απο μερικους πως τον διδαξε η θεα Ρεα στους Κουρητες για να χορευουν

 γυρω απο τον νεογενητο Δια που με τα χορετικα τους πηδηματα και με τα αντικρυστα των ασπιδων να καλυπτουν

 το κλαμα του μωρου.

 Αλλοι παλι γραφουν πως ο Πυρριχιος χορευεται προς τιμη του ηρωα τις Κρητης Πυρριχο.

 Ακομα ορισμενοι ισχυριζονται πως την ονομασια την πηρε απο τον γιο του Αχιλλεα Πυρριχο.

 Γεννηθηκε στα σπηλιαρια της απο τους φημισμενους Κουρητες.

 Οπως γνωριζουμε ο καθαρμος  με την φωτια αποτελουσε τν σπουδαιοτερη καθαρση μεσα στο θρησκευτικο

 τελετουργικο και που εθσασε μεχρι των ημερων μας με τις φωτιες του Αη.Γιαννη.

 Χορευετε σαν αντικρυστος μαχητικος χορος .

 Χορος ειρηνικος ναζιαρικος φανερωνει και εκφραζει την συναισθηματικη ζωη του Κρητικου Λαου και την

 θεληση του να ζησει τον ερωτα μεσα σ'ενα απολεμο κοσμο και να κτισει το βιο του με αγαπη.

 



  






Αν θεωρείτε ότι το υλικό του club είναι παράνομο, προσβλητικό ή αντίκειται στους όρους χρήσης του Pathfinder, παρακαλούμε ενημερώστε το τμήμα διαχείρισης του Pathfinder.
- Η Phaistos Networks δεν ευθύνεται για το περιεχόμενο που εμφανίζεται στον Pathfinder και προέρχεται από τα μέλη του ή από εξωτερικές πηγές -

© 1997-2014 Phaistos Networks S.A.